Nešťastný webdesigner se zachmuřil a krutou dietu držící manželka spěšně opustila jeho organizovaným nepořádkem oplývající pracovnu. V těsném závěsu za ní vyrazila pryč i hýčkaná perská kočka a to ho donutilo k zamyšlení. Malíček levé ruky si bez jeho vědomí zahrál na archeologa, vydloubl z pravé nosní dírky vzoreček neidentifikovatelné hmoty a v těsné spolupráci s palcem z ní vyrobil úhlednou kuličku, která vzápětí skončila zapomenuta pod elegantním počítačovým stolkem a čekala trpělivě na dalšího archeologa. Stolek pocházel od světoznámého výrobce, byl pořízen v cenové akci a levně přes internet a nesl marketingově oslňující jméno „Sedni si a mlč.“ Seděl a mlčel, ale pochmurné myšlenky mu cestovaly mozkovými závity naprosto nekontrolovaně všemi myslitelnými směry, dokonce i těmi, kde za normálních okolností fungoval výhradně jednosměrný provoz.
Nabídka, která mu zcela nečekána a Assassinovi navzdory proklouzla do e-mailové schránky, zněla velmi lákavě a nabízela zdánlivě nemožné. Snadný výdělek a nehoráznou slávu. Mozek vyplodil pukrle a otočil se na obrtlíku. Řekněme.
Samozvaný webdesigner, který si pro svůj virtuální život na českém webu zvolil nepříliš originální přezdívku „Floater,“ si nebyl zdaleka jist, zda a jestli vůbec má reagovat. Život, který žil, ho sice naplňoval mírným uspokojením, dá-li se to tak říct, ale k ideálu měl hodně daleko. Zdravotní péči měl sice víceméně gratis a daňový úřad ho prozatím neobjevil, ale „Floater“ věděl, že všeho je do času. Webdesignerská praxe ho dnes a denně nutila zvažovat svá rozporuplná rozhodnutí a vůbec celý jeho dosavadní život připomínal sebevědomého slepce, který vyrazil do lesa na houby a zapomněl si proutěný košík. Dodnes si ještě pamatoval, jaké duševní trauma mu způsobilo vyřešení prosté otázky, zda na řiti nosit slipy či trenýrky, zvláště když se na jednom odborném e-zinu dočetl, že slipy škodí spermiím, o jejichž právu na důchod do té doby neměl ani potuchy. Prostě chaos.
„Společnost ´Možné i nemožné a.s.´ se rozhodla v průběhu prvních 6 měsíců roku 2007 realizovat redesign současné webové prezentace společnosti (www.mozne-i-nemozne.cz). Současně s redesignem stránek dojde k jejich rozšíření o e-shop (propojení s naším e-shop modulem KCOM IS) a změně informační architektury webu. Nová podoba by měla odpovídala novému vizuálnímu stylu ´Možné i nemožné´ a zároveň webová prezentace musí plnit informační a propagační funkci, která koresponduje s marketingovou strategií a filozofií společnosti ´Možné i nemožné a.s.´ Žádáme vás o zaslání grafického návrhu úvodní stránky a o výsledku výběrového řízení budete včas informován. Vítězný návrch obdrží částku ve statisícých a zajistíme mu reklamu v celém Česku.“
Tak zněla nepřekonatelná nabídka. „Floater“ marně dumal nad tím, co znamená záhadná zkratka „KCOM“ a Google protentokrát totálně selhal, především proto, že „Floater“ japonsky neuměl ani slovo. Navíc si nebyl stoprocentně jist, jestli něco takového umí. Nejspíš ano. Asi. Nebyl žádné webdesignerské nemluvně. Jenže jak se máte zachovat v případě, že nevíte, že něco víte, když nevíte, že to víte? Odpověď nenašel nikde a proto se chmuřil. Manželka i kočka stále pro jistotu setrvávaly v bezpečí kuchyně, kde se vařilo naposledy před třemi měsíci.
V koutku duše tušil, že „českoznámost“ se mu může do budoucna hromsky vyplatit, ale co safra znamená to „KCOM?“ Nevěděl. Nejen, že ho to frustrovalo, ale tušil, že přichází o popularitu a tím pádem i o peníze. Což jeho samého nechávalo v podstatě chladným, protože byl náruživý čtenář a scifista a věděl, že peníze jako takové jsou nanic, když jde o UFO. Manželka ale měla jiný názor a kočka také vypadala, že s jeho postojem hrubě nesouhlasí. Byl v krizi a věděl to. Přemýšlel a trápil se. Odpovědět? Neodpovědět? Zpracovat? Udělat? Neudělat? Hamlet by záviděl.
Risknul to a doplížil se do komůrky, kde se zapomenut a zapovězen nacházel Modrý Portugal v sedmičkové verzi, po delším hledání objevil vývrtku na místě, kde se normálně nacházely kartáčky na zuby, lupnul dvojku na ex a vnuknutí přišlo. Neodpoví a neodpoví. Najednou věděl, co záhadná zkratka znamená. Často byl za blbce, ale protentokrát zvítězil. Našel řešení a nevyžádaný e-mail odešel tam, kam všechny ostatní kraviny. Do digitálního koše. Navždy.
Otázka pro vás, mé věrné čtenáře, zní: „Co znamená zkratka KCOM?“