Následující dialog je ryze fiktivní. Trošku se také vymyká všemu, co jsem kdy na svůj blog napsal. Dál číst nemusíte, pokud přesně víte, co znamená termín SEO optimalizace.
"A už vám ho SEO optimalizovali?"
"Co to, prosím?"
"No - už jste provedli SEO optimalizaci?"
"Jejda, ještě ne, to se musí?"
"Ježíši, odkud jste spadl? Bez SEO optimalizace jste mrtvý, přeci."
"Ale já nejsem mrtvý!"
"Vy ne, ale váš web je mrtvý. Bez SEO optimalizace ho nikdo nenajde."
"Ale oni tam lidi chodí, dokonce u nás nakupují. Takže nás našli."
"Nemohli. Bez SEO optimalizace to přeci nejde."
"To je ale divný. Jak se tedy k našemu webu lidé dostali?"
"Náhodou! To je úplně křišťálové jasný, protože SEO optimalizace je základ!"
"Aha, to jsem nevěděl. My jsme si jenom svépomocí vyrobili web, kde jsme nabídli naše služby, to nestačí?"
"Bez SEO optimalizace? Děláte si srandu?"
"Nedělám, zákazníci se jenom hrnou."
"Ale díky SEO optimalizaci byste jich mohli mít daleko víc. Hafo!"
"Co znamená hafo?"
"To je o hodně víc, než máte nyní. SEO optimalizace vás dostane na výsluní, totiž."
"Na jaké výsluní?"
"No, budete první ve vyhledávačích. Jako je Seznam.cz, Google.cz... Nafurt."
"Aha. A jak tam budeme první?"
"Jo! To je správná otázka. Co vyrábíte?"
"Frťánky."
"Tak vidíte, díky SEO optimalizaci budete pěkně všude první na slovo frťánky".
"To jako fakt, vážně? Skutečně postačí udělat tu, jak vy říkáte, SEO optimalizaci?"
"Jasně! To je maličkost. Každý, kdo bude hledat frťánky, najde právě vás, poněvadž budete první. Napořád. Protože SEO optimalizace!"
"To zní skvěle. A kolik nás to bude stát?"
"Čtyři tisíce měsíčně. To není moc, když uvážíte, jak moc je to slovo konkurenční."
"On ještě někdo jiný vyrábí frťánky?"
"To byste se divil. A všichni chtějí být první, to je přeci pochopitelné. Jenže oni ještě nevědí to, co vy. Že existuje SEO optimalizace. Takže budete mít náskok."
"Když tedy udělám tu vaši SEO optimalizaci, tak prodám mnohem víc frťánků?"
"To ovšem... jak to jenom říct... zaručit nemůžeme... protože nevidíme do hlavy zákazníkům... ale budete všude první. Třeba i v Bingu. To vám nestačí?"
"Bingo? To je nějaká číselná hra, ne?"
"Prdlajz, to je vyhledávač."
"To jste ale nezmínil."
"Zapomněl jsem na něj, protože je od Microsoftu."
"Microsoft je nějaká firma, co vyrábí frťánky?"
"Ale ne, to je firma, co vyrábí okna. A kromě toho provozuje vyhledávač. Jako je Seznam.cz nebo Google.cz..."
"Proč firma vyrábějící okna dělá vyhledávač?"
"To nikdo neví a není to důležité."
"Dobře - a není to málo být všude první a přitom neprodat víc frťánků?"
"Záleží na úhlu pohledu. Pořád je to víc, než má vaše konkurence. Oni první nejsou, vy budete. A za mrzký peníz."
"Jsou to čtyři tisíce za měsíc. To utratí manželka jenom za mejkap."
"Což ji rozmluvíte, protože žena má vypadat, jak ji příroda stvořila. A ušetřené peníze vrazíte do SEO optimalizace."
"Jenže ona mejkap potřebuje. Bez něj vypadá jako Tarzan."
"I chlap může být pěkná ženská. Tak chcete tu SEO optimalizaci nebo ne?"
"Tak já to tedy zkusím. A budu všude první?"
"Ano, díky našim sofistikovaným metodám SEO optimalizace vám můžeme garantovat první pozice."
"Pozice?"
"No, první příčky."
"Příčky nám minulý rok dělal nějaký zednický mamlas a dneska se rozpadají."
"Ne příčky zděné, mám na mysli příčky ve vyhledávačích."
"Oni tam pracují zedníci?"
"Kde?"
"No, v Seznamu nebo v Google."
"Pravděpodobně ano, protože se jim často příčky hroutí, ale na tom nesejde. Tak naposled, chcete tu SEO optimalizaci nebo ne?"
"Za ty čtyři klacky?"
"Ano. Slevy dáváme jenom množstevní. To kdybyste chtěl být první i na frázi perfektní frťánky."
"To nechci, takové frťánky neumíme."
"Ovšem. Takže jdeme do toho nebo ne?"
"Jdeme. Ale jak mi zaručíte, že tedy budeme všude první?"
"No právě díky tomu, že umíme SEO optimalizaci, vám to ještě z našeho rozhovoru není jasné?"
"Není."
"Ach jo. Tak znovu. Už vám ho SEO optimalizovali?"
"Co to, prosím?"
A tak dále. Opravdu všichni potřebujeme SEO optimalizaci?